راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

یبل

خبر کوتاه بود و در یکی از دورافتاده ترین روستاهای ایران اسلامی آن هم در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست، در 185 کیلومتری جنوب زاهدان، در شهرستان خاش، اما آنقدر مهم بود که برای لحظه ای همه را به درنگ واداشت.

برای لحظه ای ایستادن و تعظیم در برابر وسعت روحی بزرگ.

انسانی که معلمی را فقط در سر کلاس رفتن و حقوق ماهیانه گرفتن درس گفتن خلاصه نکرد، بلکه درس مهربانی و ایثار را با از دست دادن جان خویش تعلیم داد، نه فقط برای چند دانش آموز محروم روستای نوکجوی سیستان و بلوچستان، بلکه با نجات جان سه دانش آموز، در کلاسی به وسعت انسانیت معلمی کرد و بهترین درس ها را آموخت.

درس انسانیت، گذشت، درس جان دادن اما حیات بخشیدن.

«حمیدرضا گنگوزهی»، معلم مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو بود. روستایی از توابع شهر خاش، روز یکشنبه بود که گردبادی وزیدن گرفت و او متوجه شد که دیوار مجاور مدرسه به خاطر بارش های چند روز گذشته طاقت ایستادن ندارد و در حال فرو ریختن است. سه دانش آموز مدرسه هخم درست در مجاورت دیوار بودند. لحظه ای تردید نکرد و در اقدامی سریع سه دانش آموز را از مرگ حتمی نجات داد اما خودش...

زیر آوار ماند و جان خود را در این را ایثار نمود.

بدون شک نه تنها مردم منطقه مرزی خاش بلکه تما ایرانیان اقدام جوانمردانه این معلم فداکار را در آینده بیشتر درک خواهند کرد و ایران اسلامی به وجود چنین افراد ارزشمندی به خود خواهد بالید.

و ایران اسلامی از این دست معلمان کم به خود ندیده است، آن معلمی که برای همدردی با دانش آموز سرطانیش سر می تراشد و معلم دیگری که در راه رسیدن به مدرسه ای در روستای دور افتاده از سردی هوا جان می دهد و هم اینک «حمیدرضا گنگوزهی»،­ که برای نجات دانش آموزانش به زیر آوار می رود.
پیکر این معلم فداکار روز گذشته بر دستان مردم منطقه تشییع می شود اما آموزش و پرورش استان نام مدرسه را به نام «حمیدرضا گنگوزهی»، ثبت کرد تا یاد و خاطرش برای همیشه در ذهن ها زنده بماند.

پی نوشت:این مطلب در تاریخ 18 فروردین 1395 در سایت سایت پژوهشکده عفاف و بسیاری از سایت های دیگر کار شده است.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">