راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

ابلب
بوی ماه محرم که می‌پیچد توی کوچه‌های شهرمان، بی‌قرار می‌شویم. آفتاب محرم که برمی‌آید،‌ لب‌هایمان از عطش روضه‌های حسین(علیه‌السلام) عجیب تشنه می شود.
عطر روضه که توی مسجد و هیئت می‌پیچد، چشم‌ها دلتنگ باریدن می‌شود، انگار همه ثانیه‌ها برای ورود کاروان حسین(علیه‌السلام) بی‌‌تابی می‌کنند. سینه‌ها فقط در محضر حسینیه‌ها آرام می‌گیرند.
محرم که می‌آید دلمان گوشه هیئت می‌خواهد که بنشینیم و سفره عملکرد یکسا‌ل‌مان را روی وزنه و معیارهای حسینی بالا و پایین کنیم. ببینیم مشق زندگی را از سرمشق کربلا خوب نوشته‌ایم؟! اگر نه، قدم‌هایمان را کجا به غلط گذاشته‌ایم؟!
چرا که کرب و بلا سنجه ایمان و بوته آزمایش جوهره ناب مسلمانی است. کربلا جاری است در تک‌تک لحظه‌های زندگیمان و مصاف حق و باطل همیشگی است و تکرار آن را در حوادث روزمره بارها و بارها دیده‌ایم.
در همین ماه رمضانی که گذشت حمله ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به مردم بی‌دفاع غزه شاهد بودیم. آنجا که رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با محاصره و موشک‌باران مردم بی‌دفاع غزه می‌تواند مقاومت را به زانو درآورد اما همین که موشک‌های مقاومت را در بیخ گوش سردمداران خود در تلاویو احساس کرد و تلفاتی بی‌‌سابقه داد، دست‌های خود را برای پذیرش طرح پیشنهادی آتش‌بس بالا برد. همه تلاش اسرائیل تا پیش از جنگ غزه بر این استوار بود که از تکرار جنگ 33 روزه و تبدیل «حماس» به «حزب‌الله» جلوگیری کند، اما این کابوس رژیم در بدترین شکل ممکن اتفاق افتاد.
رژیمی که نمی‌دانست مردم غزه درس مقاومت و ایستادگی را قرن‌ها پیش از مولای خود آموخته است حتی اگر بیش از 12 هزار شهید که بیشترشان از کودکان و زنان را تقدیم این راه کنند... اگرچه یافتن واژه‌ای مناسب برای توصیف عمق و گستره اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کار سختی است. اما تاریخ دوباره  نشان داد که خون کودکان مظلوم غزه بر گنبد آهنی این رژیم پیروز شد. همان‌طور که در کربلا خون بر شمشیر پیروز شد.
وقتی مقاومت جانانه مردم سوریه را در دفاع از خاک و ناموس و عقیده در برابر گروه تروریستی داعش دیدیم، فهمیدیم که کربلا دوباره جاری است. وقتی سر بریدن‌ها و اهانت‌‌های گروهک تروریستی داعش را نه فقط برای مبارزان سوری بلکه در مقابل زنان و کودکان مشاهده کردیم، دانستیم که قصه سر بریدن‌ها همچنان ادامه دارد!!
وقتی دیدیم که مردم عراق چگونه برای دفاع از کربلا و نجف و کاظمین بسیج می‌شوند و از خانه و زندگی خویش می‌گذرند، دانستیم که قصه دفاع از حریم امام و ولایت منحصر به زمان عاشورا نیست و تا ابد ادامه دارد.
و سرانجام وقتی اعلام حکم اعدام از سوی عربستان برای شیخ النمر روحانی مبارز شیعه را شنیدیم دانستیم که داستان حقد و کینه دشمنان اسلام به رهبران شیعه هنوز هم در برگ‌های تاریخ جاودانه است.
و مثل همیشه در تمام جریان‌های جاری و ساری امروز کربلای دنیای اسلام، مسلمانان ثابت خواهند کرد که درس مولای خویش امام حسین(علیه‌السلام) را خوب فرا گرفته‌اند و مقاومت میوه شیرینی است که شیعیان هرگز از یاد نخواهند برد و .... کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.


پی نوشت: این مطلب،در روز  3 آبان 1393 در روزنامه کیهان به چاپ رسیده است و در سایت هایی  چون تی نیوز و... نیز کارشده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۳
سمیرا خطیب زاده

نظرات (۱)

محرم که می آید یاد بدهی هایم می افتم ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">