راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده:سمیرا خطیب زاده

ببیب

پاسخ مقام معظم رهبری به نامه ریاست جمهوری در تبریک موفقیت های حاصل از برجام حاوی نکات مهم و کلیدواژه هایی اساسی است که تامل و تدبر بیشتری را می طلبد و مخاطب را به درنگ و تامل وا می دارد و شاید در این بین توجه به نکات زیر خالی از لطف نباشد:

  • مقام معظم رهبری دلیل اصلی عقب نشینی دشمنان شهره نظام و رفع بخشی از تحریم ها را تنها و تنها مقاومت ملت ایران در برابر این تحریم های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته ای در پیشبرد این صنعت مهم عنوان کرده اند. و این خود حاوی پیامی مهم برای کسانی است که این روزها موفقیت های احتمالی در رفع تحریم ها را فقط و فقط به قدرت مذاکره و توانمندی خود در این امر گره میزنند. و مغرورانه از موفقیت در راهی سخن میگویند که اگر با خون دانشمندانی چون احمدی روشن ها و شهریاری ها و .... قرمز نمی شد. هیچگاه فرش قرمزی برای تیم مذاکره کننده ما در آ ن سوی مرزها پهن نمی شد.
  • آنچه که مقام معظم رهبری در مراقبت بر آن از سوی مسئولان و دست اندر کاران اجرایی تاکید می کنند و حتی در نامه خویش بدگمانی و سوئ ظن خود را نسبت به آن ابراز می دارند، انجام تعهدات برجام توسط طرف مقابل است. براستی این هم شتابزدگی ما در اجرای تعهدات برجام و حتی اقداماتی فراتر از برجام برای چه بوده است؟!

بتن ریزی قلب راکتور اراک، قلب ملت ایران را که در برابر سخت ترین تحریم های دشمنان جانانه ایستاده بودند، شکست و تاب و توانشان را که در برابر زورگویی های ظالمانه دشمن قدخم نکرده بود بی تاب کرد.
هر چند کم نیستند عده و عده افرادی که این روزها و قبل از آن، نان شب مردم و حتی آب خوردنشان را به تحریم و رفع تحریم ها گره می زنند و با ذوق زدگی ناشیانه ای گمان می کنند که بعد از رفع تحریم گشایش و فرج اقتصادی حاصل خواهد شد اما مقام معظم رهبری در این نامه و در چندین و چند سخنرانی در دوران پسا برجام همواره بر این مهم تاکید و پا فشاری کرده اند  و این بار هم تذکر داده اند که : «حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی وقفه ی خردمندانه در همه بخشها در جهت اقتصادی مقاومتی است و رفع تحریم ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.»

  • شاید مهمترین کلید واژه مقام معظم رهبری در این پیام  واژه «هزینه های سنگین» باشد. براستی کشور ما در این معامله چه هزینه های سنگینی پرداخت کرده است؟! و چرا برخی ها وانمود می کنند و سعی می کنند که با هر شیوه و ترفند تبلیغاتی به مردم بقبولانند که در این معامله ما فقط به دستیابی های عظیمی رسیده ایم و عامدانه چشم خود را بر این «هزینه های سنگین»بسته اند ؟!

  به تعبیر صریح و بی کم و کاست رهبر عزیزمان « نوشته ها و گفته هایی که سعی می کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی کنند.»

  • بار دیگر مقام معظم رهبری در پیام خود مجددا و با اصرار فراوان تاکید می کنند که همین اندازه دستاورد هم در اثر مقاومت و ایستادگی بدست آمده است نه دیپلماسی لبخند و ژست های عده ای که گمان می کنند دیپلماسی عرصه کت و شلوار پوشیدن دست دادن و با لبخند عکس یادگاری گرفتن است!!
     
  • آخرین و مهمترین نکته مقام معظم رهبری در این پیام بر یادآوری و تاکید مجدد بر بدعهدی ها و پیمان شکنی های دولت مستکبر امریکا آن هم برای کسانی است که حافظه تاریخی شان از قضا بدجور گرد فراموشی گرفته است.

 بازخوانی چندین و چند باره سخنان مقام معظم رهبری بهترین «نقشه راه» برای کسانی است که این روزها به آب و آتش زدنشان بدجور نشان می دهد که نقشه راهشان را گم کرده اند و بیم آن می رود که به جای رسیدن به منزل مقصود دوباره به همان سر جای قبلی بازگردند.
و خدا را شکر که ملت ایران «راه بلدی» چون مقام عظمای ولایت دارد که با این راه بلد، راه از چاه همیشه مشخص است مگر برای کسانی که بخواهند عامدانه چشم را برحقیقت ببندند و در چاه بیفتند.


پی نوشت: این مطلب در روز چهارشنبه 30 آذز 1394 در سایت طنین یاس و بسیاری از سایت های دیگر کار شده است


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">