راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

با پایان زمان ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، روند انتخابات وارد مرحله تازه ای شده است. اما نکته قابل توجهی که در این دوره به چشم می خورد افزایش چشمگیر تعداد شرکت کنندگان در این دو انتخابات است تا آن جا که تعداد ثبت نام شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از دو برابر دوره قبل بوده است.

وزیر کشور بعد از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان اعلام کرد در موعد مقرر ثبت نام از نامزدها ، تعداد 12 هزار و 123 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 801 نفر برای حضور در رقابت انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند .

اما در کنار خیل عظیم ثبت نام کنندگان در انتخابات، آنچه حائز اهمیت است کثرت ثبت نام کنندگان اصلاح طلب و افرادی که کوچکترین صلاحیت های ظاهری برای شرکت در انتخابات را ندارند. این عدم صلاحیت ها بخصوص در انتخابات مجلس خبرگان که از اهمیت خاص و ویژه ای بر خوردار است حساسیت ها را دوچندان می کند، تا بدانجا آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه دو روز قبل اینگونه به موضوع اشاره می کند . « آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی توانند قرائت کنند با چه انگیزه ای ثبت‌نام کرده‌اند چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند؟! »

به نظر می رسد پرداختن به انگیزه افرادی که اینچنین برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی کشور داوطلب می شوند از اهمیت بالایی برخوردار است و سوالاتی را به ذهن متبادر می کند:

  • چرا برخی از مخالفین  و حتی معاندین نظام اسلامی، احساس تکلیف کرده و برای انتخابات ثبت نام کرده اند !؟
  •  
  • چرا با اینکه رهبران و تئوری پردازان جریان اصلاحات از رد صلاحیت عده ای اطمینان کامل دارند و عده ای نیز از همین افراد در دوره های قبل رد صلاحیت شده اند، اما باز هم آنان را دعوت به ثبت نام در انتخابات می کنند !؟

و آخرین سوال آن که:

  • - با اینکه اصلاحات یک جریان قانونی در کشور است اما چرا خیانت کاران به نظام اینگونه خود را به این جریان متصل کرده و از آب گل آلود آن برای خود ماهی می گیرند !؟

اینجاست که اهمیت مسئله مرزبندی میان خودی و غیر خودی بیش از پیش آشکار می شود. واضح است که معاندان نظام، لیبرال ها، و کسانی که زاویه داشتن آنان با ارزش ها و اصول مسلم انقلاب در تضاد است دغدغه این نظام را نداشته و نخواهند داشت. بدون شک آنان برای انتخابات چند پروژه را مد نظر داشته و بکار خواهند بست:

  • سو استفاده از احساسات مردم
  •  
  • سو استفاده از اشتباهات سهوی مراکز تایید صلاحیت جهت عبور از فیلتر
  •  
  •  تایید صلاحیت، رای آوردن و تغییر قانون اساسی
  •  
  • تایید صلاحیت، رای نیاوردن و اعمال فشار به دستگاه اجرایی
  •  
  • عدم صلاحیت، فشار آوردن به شورای نگهبان و متهم کردن نظام

اما با توجه به فعالیت های رسانه ای این افراد پرواضح و مبرهن است که از همین ابتدا در حال القای شک میان طیف خاکستری جامعه و جذب آن ها هستند. درست زمانی که آیت الله جنتی و فقهای شورای نگهبان بنا بر ادله کافی که پیش از این اشاره شد از عدم تایید صلاحیت فتنه گران سخن به میان منی آورند، اینستاگرام آقای هاشمی رفسنجانی عکسی از مصافحه آیت الله جنتی و آقای احمدی نژاد را منتشر می کند و بی عدالتی در برگزاری انتخابات را علت بروز فتنه می داند !  

در اینستاگرام رسمی آقای هاشمی  نیز این جمله نوشته می شود. "فتنه" نتیجه برگزاری انتخابات ناعادلانه است.

طبرزدی که نه ولایت فقیه را قبول دارند و نه از قانون تمکین می کنند با کراوات برای ثبت نام می آید !

البته عمق فاجعه را می توان چراغ سبزی دانست که عده ای جریانات معاند با نظام در تخریب غیر مستقیم چهره ولایت فقیه و رهبری به این افراد نشان داده اند می باشد و این یعنی فتنه ای جدید با سو استفاده از مردم جهت رسیدن به منافع شخصی و حزبی!

باید مراقب بود و هوشیار، تا فتنه جدیدی که وزیدن گرفته است را با روشنگری و بصیرت خاموش کرد و اجازه نداد که مخالفان و معاندان نظام مجال خودنمایی پیدا کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">