راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

راستی چرا باید کالای ایرانی بخریم؟ سوالی که این روزها بارها در اقدام و عمل به شعار اقتصاد مقاومتی شنیده می شود.

بسیاری از ما با اینکه به این حقیقت ایمان داریم که برای چرخش چرخ های اقتصادی کشور نیازمند حمایت همه جانبه از کالای ایرانی هستیم؛ اما در عمل انجام چنین کاری برایمان سخت و سنگین است.

نمی توانیم از کنار کالاهای لوکس خارجی که در ویترین مغازه ها به ما چشمک می زند بگذریم و با افتخار کالای ساخت کشور خود را بخریم و سرمان را هم بالا نگه داریم. براستی چرا؟!

مگر نمی دانیم که که خرید کالای ایرانی یعنی فعال تر شدن هر چه بیشتر کارخانه های کشورمان؟!

مگر نمی دانیم که خرید کالای خارجی یعنی بیکار شدن یک کارگر ایرانی و ورشکستگی بسیاری از تولیدات داخلی؟! بلایی که بر سر بسیاری ار کارخانه های تولید کفش و پارچه و پوشاکمان آمد و هر روز خبرش تیتر یکی از روزنامه ها و خبرگزاری های ما می شود!!

اما این موضوع شاید برای بسیاری از مردم کشورهای جهان که امروز در اقتصاد حرفی برای گفتن دارند حل شده است. متنی که در زیر می خوانید ترجمه مقاله ای است که در یکی از نشریات آمریکایی به چاپ رسیده است.


چرا محصول امریکایی(داخلی) بخریم؟

Your Patriotic spending does a lot more than you think. When you buy American-made products, you are making this country better than ever in so many ways. We are in control of our country’s future each time we make a purchase. So, be mindful of your purchase decisions and choose wisely.

 پرداخت هزینه میهن پرستی شما، بسیار بیشتر از چیزی که شما فکر می کنید،عمل می کند. وقتی شما یک محصول ساخت امریکا را خریداری می کنید، در واقع شما از راه های مختلفی در حال ساختن بهتر این کشور هستید. در حقیقت در هر معامله و خرید محصول امریکایی، ما در حال ساخت و کنترل آینده بهتری برای کشور خود هستیم. پس در خریدهای خود دقت کنید و عاقلانه انتخاب کنید.

 

1.  THE JOB CREATION EQUATION

1- معادل ایجاد شغل(خرید جنس امریکایی معادل ایجاد شغل است)

 

American people spending American dollars on American products equals American jobs. These jobs are the foundation of a thriving economy.

If every American spent an extra $3.33 on U.S.-made products, it would create almost 10,000 new jobs. And, if every builder used just 5 percent more U.S.-made products, it would create 220,000 jobs.

امریکایی هایی که دلارهای امریکایی را صرف خرید محصولات امریکایی می کنند، در حقیقت در حال ایجاد اشتغال برای مردم امریکا هستند.این مشاغل، پایه های ایجاد یک اقتصاد مستحکم هستند.

اگر هر امریکایی فقط 3.33 (سه و سی سه صدم) دلار بیشتر برای خرید محصول امریکایی  هزینه کند، این باعث ایجاد 10000 شغل جدید می شود. و اگر هر سازنده یا تولید کننده امریکایی فقط 5 سنت بیشتر برای خرید محصول ساخت امریکا هزینه کند، این کار باعث ایجاد  220000شغل جدید خواهد شد.

 

2.  RECYCLING DOLLARS

2-(صرفه جویی و بازیافت دلار)

 

When you buy U.S.-made products, the proceeds remain in the U.S. economy. The money you spend then pays the workers that directly or indirectly created the product you purchased. When workers spend their money on U.S.-made products, the dollars continue to be recycled. Every American worker also pay taxes on wages earned in America.

وقتی شما محصول ساخت امریکا را خریداری می کنید،باعث ماندن دلار در اقتصاد امریکا وعدم خروج آن از کشور می شوید. پولی که شما پرداخت می کنید، بطور مستقیم یا غیر مستقیم به کارگرانی که در تولید این محصول نقش داشته اند میرسد.و وقتی کارگران نیز پول خود را صرف خرید کالای امریکایی می کنند، در حقیقت دلار در چرخه اقتصاد امریکا می ماند و به چرخش در می آید. همچنین هر کارگر امریکایی، مالیات دستمزد خود را نیز پرداخت می کند.(و به این ترتیب چرخه اقتصاد کشور به حرکت در خواهد امد.)

 

3.  KEEPING AMERICA BEAUTIFUL

3- محافظت از زیبایی امریکا

 

American manufacturers abide by strict regulations to protect the environment. These regulations do not exist in most of the top countries manufacturing and importing their goods into the U.S. causing massive pollution and environmental abuse.

تولید کنندگان امریکایی مقررات سختگیرانه زیست محیطی را رعایت می کنند. این مقررات در اغلب کشورهای بزرگ تولید کننده و صادرکنندگان محصول به امریکا، وجود ندارد و همین امر باعث ایجاد آلودگی های وسیع زیست محیطی در دنیا می شود.

 

4.  CONSERVATION

4- محافظت از محیط زیست (با حمل و نقل کمتر کالا به امریکا)

 

Importing countries shipping their materials overseas to the U.S. is an added toll on petroleum usage and increases unnecessary emissions in our atmosphere.

حمل و نقل کالا از کشورهای دور و از آن سوی اقیانوس ها، باعث مصرف بالای سوخت های فسیلی و نفتی و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای در سطح وسیع و آلودگی جوی  می گردد.

 

5.  HUMAN RIGHTS

5- حقوق بشر(چون امریکاییها شرایط کار را در خارج از امریکا نا عادلانه میدانند)

 

Importing countries have little or non-existent regulations or standards for working conditions. By keeping our dollars in the U.S., we are not supporting these horrible working conditions (long hours, exploitation of children, extremely low wages, etc.).

کشورهای صادر کننده محصول به امریکا،اصولا قوانین و مقرراتی برای شرایط کاری استاندارد ندارند و یا اصولا آنها را اجرا نمی کنند. ما با حفظ دلارهای خود در داخل امریکا، مانع از حمایت این شرایط سخت و وحشتناک کاری می شویم.(ساعت های طولانی کار بهره کشی از کودکان، دستمزدهای بسیار کم و...)

 

6.  DEMOCRACY

6- دموکراسی(بیدار کردن ضمیر ناخود اگاه مصرف کنندگان)

 

By choosing to buy U.S.-made products you are supporting democracy.

با انتخاب و خرید محصولات امریکایی، شما در حقیقت از دموکراسی حمایت می کنید.

 

7.  U.S. MANUFACTURING = MORE JOBS

7- تولید امریکایی=شغل بیشتر

 

Each manufacturing job creates an additional    

ایجاد هر شغل تولیدی ، باعث ایجاد  5 تا 8 شغل اضافه می گردد.



پی نوشت:این مطلب در تاریخ 1 اردیبهشت 1395 در سایت طنین یاس و بسیاری از سایت های دیگر کار شده است.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">