راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

4225گکم

این روزها شاهد اتفاقات عجیب و غیر منظره زیادی هستیم. حکایت غریبی است گویا برخی مقامات و مسئولین دولتی آیه « اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را دقیقا وارونه می خوانند و وارونه هم عمل می کنند!!

زبانی که باید سخت و خشن و یا حتی در مواقع لزوم تیز و برنده بر علیه دشمنان اسلام و نظام اسلامی در کام مسئولان بچرخد؛ این روزها در کمال تعجب در مقابل دوستان شمشیر می کشد!!

البته این حکایت غریب چندان هم تازگی ندارد، هر از چند گاهی شاهد تندترین تعابیر و کنایه ها از سوی دولت «تدبیر و امید» به منتقدان هستیم که «بی سواد » ،«بی شناسنامه» ، «بروید به جهنم...» ،«تازه به دوران رسیده» و ... تنها بخشی از این تعابیر جالب توجه است.

 این لحن تند و عتاب آلود چندی پیش در روز افتتاح نمایشگاه مطبوعات هم در مقابل رسانه های منتقد دولت  دوباره به کار بسته شد و ادعا شد که این منتقدان در حاشیه ای مطلقا عمد به سر می برند.

گذشته از صحت و سقم سخنان مطرح شده که پاسخ بدان مجال دیگری را می طلبد لحن همراه با عصبانیت این سخنرانی جای تعجب و تامل بسیار دارد که ذوق زدگی هر چه تمامتر دشمنان نظام را به همراه داشت و در اندک زمانی به تیتر اصلی اخبار رسانه های معاندی همچون بی بی سی و نیویورک تایمز و ... تبدیل  شد!!!

مواضعی که حتی سخنان خطیب نماز جمعه تهران در روز گذشته را هم به گلایه گشود و در خطبه های نماز این گونه به ایراد سخن پرداخت:

« آقای  رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات سخنان نیش داری گفتند، توصیه ای به ایشان دارم چرا که قرآن می گوید مواظب باشید به چه کسی حمله می کنید و از چه کسی دفاع می کنید..... ایشان نباید عصبانی باشند و سخنان نیش دار بگویند و نیروهای خدوم را مورد خطاب قرار دهند.... این نوع ادبیات در شان یک رئیس جمهور نیست.»

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود دو روز پیش رئیس جمهور کشورمان در یک مصاحبه خبری با دو خبرنگار فرانسوی در تهران به گفتگو می نشیند. در این مصاحبه که در آستانه سفر رئیس جمهور  به فرانسه انجام شده است خبرنگار فرانسوی در حین گفتگو با جسارت تمام عکسی را از یک زن ایرانی کشف حجاب کرده که در فضای مجازی انعکاس یافته است را در مقابل دیدگان رئیس جمهور قرار می دهد و علت این امر را با به چالش کشیدن قانون حجاب در کشورمان جویا می شود؟!

اینکه چرا یک خبرنگار خارجی به خود جرات نشان دادن چنین عکسی را به عالیترین مقام دولتی کشورمان را داده است تا آن را دستمایه زیر سوال بردن قانون حجاب و عفاف قرار دهد مطلب قابل بحثی است که حتما باید آن را در چارچوب «دیپلماسی لبخند» سیاست خارجی کشورمان تفسیر کرد!!

اما در سوی دیگر ماجرا واکنش ریاست محترم جمهور کشورمان در برابر این سوال طلبکارانه خبرنگار فرانسوی است که تاسف ما را بر می انگیزد. پاسخی همراه با لبخند که معمولا از منتقدان داخلی دریغ می شود و واکنشی کاملا منفعلانه. و تنها بیان این نکته که چون در کشور ما حجاب جزء قوانین است باید همه بدان پایبند باشند.

 ای کاش رییس جمهور  در پاسخ به این جسارت خبرنگار فرانسوی اندک اشاره ای به قانون منع عفاف و حجاب در فرانسه می کرد که با بی عدالتی و تبعیض فراوان، جمع کثیری از زنان مسلمان را در به اصطلاح مهد دموکراسی و حقوق بشر از داشتن یک روسری و حداقل حجاب محروم می کند؟!

کاش ایشان برای یکبار هم که شده پای زنان محجبه ای را به میان می کشید که به علت تنگ نظری های همین مسئولین فرانسوی از کار بیکار شده و یا از دانشگاه اخراج شده اند!

این اقدام و واکنش قاطع رئیس جمهور اگر صورت می گرفت حداقل فایده اش این بود که فرانسوی ها را از این توهم که مهد آزادی اند و وکیل مدافع آزادی در کشورهای دیگر بیرون می آورد!!

پی نوشت: این مطلب در روز شنبه 23 آبان ماه 1394 در شبکه اطلاع رسانی راه دانا کار شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۳
سمیرا خطیب زاده

دانا

روحانی

سمیرا خطیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">