راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

برط

حال خوزستان چند وقتی است که خوب نیست و در این حالِ خرابِ مردم، مسئولان را خواب زمستانی عمیقی برده است. وجدانت اگر بیدار باشد، صدای خس خس سینه های مردم مظلوم خوزستان تا تهران نیز شنیده می شود. نفس های خوزستان به شماره افتاده، و زن و مرد و پیر و جوان و کودک خوزستانی در سختی و مشقت روزگار می گذرانند.

از روز گذشته مدارس، دانشگاه ها و ادارات اهواز و سایر نقاط استان خوزستان تعطیل شده است، گرد و خاک و ریزگردها تا اندرونی اتاق ها و آشپزخانه خانه ها هم نفوذ کرده و زندگی را حتی برای لحظه ای سخت و طاقت فرسا می کند. قطع برق های ممتد و طولانی امان مردم را بریده است، پمپ آب خیلی ها از کار افتاده، تصفیه آب ها خراب شده است، خیلی ها حتی توان بیرون رفتن از خانه را هم ندارند.

مردم خوزستان که روزگاری با مظلومیت هر چه تمام تر سینه سپر کردند در مقابل تیر و ترکش دشمنان، امروز نیز سینه هایشان پر از گرد و غبار و ریزگردهاست. ای کاش تنها گرد و غبار بود، سینه هایشان پر از درد است، درد بی توجهی و غفلت مسئولان! از استانداری و شهرداری و هلال احمر و مدیریت بحران گرفته تا رئیس سازمان محیط زیست و وزیر و کابینه و شخص رئیس جمهور!!

انگار هیچ صداقتی در کارشان نیست! استاندار خوزستان به رئیس محیط زیست گل هدیه می دهد! رئیس دولت که حتی یک دستور هم صادر نکرده است، از دادن یک پیام آن هم از توییتری و اینستاگرامی هم دریغ نموده! استاندار دولت قبل معتقد است این دولت بودجه مقابله با ریزگردها را قطع کرده! این ها می گویند قبلی ها قطع کردند!

اما این همه قبل و بعد کردن برای مردم خوزستان حل مشکل می شود؟! نمی شود به خدا، مرهم سینه های آزرده شده شان! نمی شود به خدا آب سالم و بهداشتن برایشان!  و خدا روزی را نیاورد که این مردم از قبلی ها و فعلی ها راضی نباشند.

هر چند که مردم خوزستان یکپارچه عاشق ایران و نظام هستند و بارها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این مسئله را به عناوین و شکل های مختلف ثابت کرده اند، اما انگار مسئولین بی تدبیر چرتشان خیال پاره شدن ندارد! به خدا قسم اگر ضدانقلاب تجزیه طلب اگر هیچ کاری در خوزستان نکند، همین بی عرضه گی و بی تدبیری مسئولان برای خوزستان کافی است!!

هر چند مردم خوزستان در مکتب امام روح الله یاد گرفته اند که در همه مواقع اضطرار فقط با خدای خود استغاثه کنند و اگر اتفاقی بیافتد باز همین مردم و بسیجی های مظلوم خوزستان هستند که جانانه دفاع می کنند از کل کشور، اما مسئولین بدانند که مردم خادمین به ملت را از کسانی که فقط اسم مسئول را به یدک می کشند تمییز داده و هرگز از حافظه شان پاک نخواهند کرد.

پی نوشت:این مطلب در تاریخ 1 اسفند ماه 1395 در خبرگزاری دانا و بسیاری از سایت های دیگر کار شده است


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">