راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

" آنتونی پارسونز"1 آخرین سفیر انگلیس در زمان رژیم شاهنشاهی ایران در خاطرات خود می‌نویسد: «رژیم پهلوی بر دو بنیاد اصلی قدرت استوار بود، که عبارتند از: ارتش و ساواک »

این اعتراف سفیر انگلیس به عنوان نماینده کشوری که حامی سرسخت رژیم پهلوی بود، بخوبی نشانگر این مطلب است که مردم هیچ جایگاه و نقشی در دوران خفقان‌آور رژیم پهلوی نداشتند و حکومت شاه نیز هیچ اتکایی به قدرت و حمایت مردم نداشت. اما با روییدن نهال انقلاب اسلامی در ایران بود که این رویکرد حقارت‌آمیز، جای خود را به امواج خروشان همکاری و همدلی مردم با نظام اسلامی داد و این سیاست و بینش نادرست دوران پهلوی پایان یافت .

هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نگذشته بود که 98 درصد از مردم ایران در همه پرسی، به حکومت اسلامی رأی مثبت دادند و آن را برگزیدند. این حرکت اولین و بی‌سابقه‌ترین شکل حضور مردم برای تعیین حکومت بود و پیش از این، چنین حضور گسترده‌ای سابقه نداشت. بدین ترتیب نقش تعیین کننده مردم از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد. اما آیا صرف حضور و حمایت مردم از انقلاب تضمین کننده‌ی بقاء و تداوم آن است و یا حضور و دفاع هوشمندانه و با بصیرت است که می‌تواند نقش اساسی و محوری داشته باشد؟!

بی‌شک حمایت بی‌دریغ مردم در طول 36 سال رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و مقاومت بی‌نظیر آنان در برابر انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها حرکتی است که از چشمه‌ی بصیرت و تیزبینی مردم نشئت گرفته است. موشکافی در تاریخ انواع انقلاب‌هایی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یا حتی بعد از آن به وقوع پیوستند اما نتوانستند به نتیجه‌ی قابل قبولی دست یابد، همگی تاییدی بر این مدعاست که اگر بصیرت و دشمن‌شناسی در مردم و رهبران یافت نشود، نهال هر انقلابی در همان سال‌های ابتدایی در برابر کوچکترین فشار، توطئه و دخالت خارجی در هم خواهد شکست. چرا که بصیرت، نوعی دید درونی، قوّه و نیرویی قلبی است که به مدد نور الهی، پدید می‏آید و انسان حقیقت و باطن امور را چنان که هست درمی‏یابد و فریب فتنه‏ها را نمی‏خورد.

با همین بصیرت بود که ملت انقلابی ایران، درست را از نادرست و حق را از باطل به آسانی تشخیص داد و راه این انقلاب علی رغم توطئه‌ها و کارشکنی‌های استکبار جهانی هرگز به انحراف کشیده نشد؛ شاید بتوان حضور به ‌موقع ملت ایران‏ در نهم دی ماه 1388 که دلاورمردانه به صحنه آمدند و طومار فتنه‏گران داخلی و خارجی را در هم پیچیدند را به عنوان بزرگترین تابلوی نمایش بصیرت و آگاهی مردم در طول این 36 سال به حساب آورد.

تحریم نیز یکی از رفتارهای ناجوانمردانه دشمنان برای به زانو درآوردن این ملت در دستیابی به اهداف بلند خویش بوده است. البته این حربه از ابتدای پیروزی انقلاب و حتی در طول 8 سال جنگ نیز بر ملت ایران تحمیل شده است. اما آخرین بهانه‌ی دشمنان برای تحریم، برنامه هسته‌ای صلح آمیز بوده است که خوشبختانه مردم ایران باز هم با بصیرت تاریخی خویش سختی فشارهای اقتصادی را به جان خریدند و از آرمان‌های خویش دست بر نداشتند.

اکنون نیز که فشارها و تحریم‌ها به بهانه دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای افزایش یافته است، مردم ایران سعی دارند تا با بالا بردن سطح معلومات خود و دست یابی به پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید، سد تحریم‌ها را بشکنند و با اجرای اقتصاد مقاومتیبر عزت و افتخارات انقلاب اسلامی بیفزایند. پیشرفت‌های علمی ایران اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست. این پیشرفت‌ها بر اقتدار ایران افزوده و چهره آن را در جهان درخشان‌تر ساخته است. اکنون ایران در زمینه رادیو داروها ، فناوری نانو و فناوری صلح آمیز هسته ای به جایگاه والایی در جهان دست یافته است.

آری مردم ایران با رهبری بصیرانه و هوشمندانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در طول این 36 سال انقلاب اسلامی توانسته‌اند کشور را از گردنه های سخت و پرفراز و نشیب عبور دهند و این انقلاب عظیم را حفظ نمایند.اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب باشکوه ایران و قدرت روز افزون آن، دشمنان سلطه طلب و نابخرد انقلاب اسلامی دیگر به این حقیقت رسیده‌اند که ملت ایران با بصیرت هر چه تمام‌تر هر ترور و تحریمی، مصمم تر می شود و از انقلاب اسلامی بیش از پیش حمایت می نمایند.

بیانات مقام معظم رهبری درباره بصیرت حسن ختام کلام است.

«یکى از مسائل مهم، مسئله‌ بصیرت است. ... بصیرت در این دوران و در همه‌ دوران‏ها، به معناى این است که شما خط درگیرى با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیرى است؟ بعضى‌ها نقطه درگیرى را اشتباه می‏کنند؛ خمپاره و توپخانه‌ خودشان را آتش می‏کنند به سمت یک نقطه‌اى که آنجا دشمن نیست، آنجا دوست است... شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است ... خط درگیرى با دشمن را مشخص کنیم. گاهى هست که یک نفرى در لباس خودى است، اما حنجره‌ او سخن دشمن را تکرار می‏کند! خب، او را باید نصیحت کرد؛ اگر با نصیحت عمل نکرد، انسان با او باید حد و مرز تعریف کند: خط فاصل. ... دشمن حساب دیگرى دارد، غیردشمن حساب دیگرى دارد. خط درگیرى با دشمن را باید ترسیم کرد، مشخص کرد؛ این بصیرت می‏خواهد. بصیرتى که ما عرض می‏کنیم، این است.

یک عده‌اى از آن طرف مى‌افتند، یک عده‌اى از این طرف مى‌افتند. یک عده‌اى با دشمن هم معامله‌ دوست می‏کنند، فریاد دشمن را هم نمی‏شناسند، چون از حنجره‌ دیگرى در مى‌آید؛ یک عده هم از این طرف، هرکسى که اندک اختلاف سلیقه‌اى با آنها دارد، به حساب دشمن می‏گذارند! بصیرت، آن خط وسط است؛ آن خط درست است».2

 

پی نوشت: این مطلب،در روز  13 بهمن 1393 در سایت هادی کار شده است.


برگرفته شده از khatibzadeh.blog.ir

1-  Anthony Parsons

2- سخنان مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان استان خراسان شمالی، 24 /6/ 1391

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">