راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات




نویسنده : سمیرا خطیب زاده 

مقدمه:

از زمان آفرینش آدم تا زمان پیامبر خاتم (صلی ا... علیه و آله و سلم) تقابل حق و باطل پیوسته وجود داشته است. اما نهضت عاشورا با تمامی ویژگیهای منحصر بفرد خود تابلویی بود که در آن جبهه حق و باطل به صورت آشکار در مقابل هم صف آرایی کردند و عاشورای حسینی «رسواکننده» و همواره میدانی برای جدایی "سره" از "ناسره" بوده و خواهد بود.

حرکت منافقانه اموی که از زمان معاویه، خون به دل امامان پیش از حسین(علیه السلام) کرده بود با قیام عاشورا رسوای عالم شد؛ آری خون حسین پرده نفاق را از مقابل چهره امویان کنار کشید و به دنبال قیام "عدالت خواهانه" و " حق طلبانه" مختار با شعار " یالثارات الحسین (ع)" اگرچه دیرهنگام بود اما به امویان سراسر تاریخ فهماند که حق همیشه پیروز خواهد بود و خون حسین(علیه السلام) – مصداق حق و عدالت – گریبانگیر باطل خواهد شد.

«در عاشورای 88 نیز دوباره صف آرایی حق و باطل را در سی سالگی انقلاب اسلامی با چشم خویش به نظاره نشستیم و "حماسه 9 دی" را که به حق "حماسه عاشورایی" ملت ایران بود، شاهد بودیم»

عاشورای 88 نیز مانند عاشورای حسینی، "رسواکننده" بود! رسواکننده سران فتنه، آنان که با هتک حرمت این روز به صراحت اعلام کردند که با اساس انقلاب اسلامی سر جنگ دارند و عمق کینه ای که از انقلاب داشتند را آشکار کردند. حماسه 9 دی کمر دشمن را به زمین زد، دشمنی که دیگر نفس نگرفت تا در برابر شور حسینی ملت ما در دفاع از حسین زمان خویش قد علم کند!.

هتک اعتقادات مذهبی مردم "شلیک نهایی" و یا "آخرین گام" دشمن در انجام پروژه "کودتای مخملین" بود؛ اما حضور حماسه ساز مردم در دفاع از ولایت این شلیک نهایی را به " تیر خلاص" بدل کرد، تیری که قلب دشمن را نشانه گرفت و چشم فتنه را کور کرد!

سران "فتنه سبز" در حالی نقش«ابن سعد و شمر و حرکت سبز اموی» را بر عهده گرفتند که حسین زمان در عاشورای سال 88 همانند عاشورای 61 ه.ق تنها نبود. ملت بیدار ایران در حماسه 9 دی و با حضور بی نظیر خود سران فتنه را به خاک ذلت کشانیدند. اگر چه فتنه اخیر باعث انحراف اندک شماری شد که در مقابل سیل طوفنده ملت در دفاع از نظام، امام و رهبری، کف روی آب هم به شمار نمی آید. اما با این حادثه پرده ها کنار زده شد و مردم هوشیارتر شدند و دشمن بسان گذشته ناامید گردید و دست آنهایی که می باید، برای مردم رو شد. این زمستان هم از سر انقلاب اسلامی گذشت و روسیاهی برای هیزم کشان آتش فتنه باقی ماند!

و اما در این مقوله از سه پروژه این نمایش عظیم پرده برداشته؛

پـرده اول: قیام امـام حسین(علیه السلام) و عاشورای سال 61 ه.ق در برابر حرکت فتنه اموی

پـرده دوم: تحـرکات جریان فتنه از 22 خرداد و انتخابات ریـاست جمهوری تا حماسه 9 دی

پـرده سوم: حماسه 9 دی و عاشورای سال 88 ه.ش در برابر فتنه سبز



 

پرده اول: قیام امام حسین(علیه السلام) و عاشورای سال 61 ه.ق در برابر حرکت فتنه اموی

ذی الحجه سال 60 هجری بود. کوفه، شهر ناملایمات و بی وفایی ها. مسلم به مسجد رفت و نامه حضرت را برای مردم خواند. ولوله ای در شهر افتاد، همه اظهار ارادت کرده و دست بیعت به سوی ابن عقیل دراز کردند. نامه پشت نامه نوشته شد. آن هم نه از سوی مردم عادی بلکه کسانی که خود را از یاران باوفای آن حضرت معرفی می کردند که «خواص» آن دوران به حساب می آمدند.

«عوام» نیز که قدرت تحلیل نداشتند به تبع «خواص» آمدند و بیعت کردند؛ بنابر بعضی نقل قولها تا 18 هزارنامه و امضا!

برخی از خواص نابکار کوفه و طرفدار بنی امیه دست به کار شدند. برای یزید نامه نوشتند که اگر می خواهی پایه های حکومت نلغزد و کوفه را از دست ندهی، امیری دیگر به اینجا بفرست. کسی که توان مبارزه داشته باشد آنهم با فرزند رسول خدا(صلی ا... علیه و آله و سلم)!

عبید ا... بن زیاد از بصره روانه کوفه شد. عبیدا... صورت خود را پوشاند و شب هنگام وارد شهر شد. مردم به گمان آنکه امام حسین(علیه السلام) است به رکاب وی دویدند و گفتند: السلام علیک یابن رسول ا... .

عبیدا... که از "خواص باطل" بود وقتی "عوام" را اینگونه ساده و بی بصیرت یافت بی اعتنا به آنان یکسره روانه دارلاماره شد و همان شب نقشه مقابله با مسلم را پیاده کرد. هانی دستگیر و مضروب شد. خبر در شهر پیچید. 30 هزارنفر گرداگرد سفیر امام حسین(علیه السلام) جمع شدند و از او مراقبت می کردند. بار دیگر"خواص باطل" وارد میدان شدند و با نفوذ در مردمی که تابع جو موجود بودند و قدرت تصمیم گیری و انتخاب نداشتند. آنها را انذار می دادند که «بنی امیه پول و شمشیر و تازیانه دارد، جان خود را برای که می خواهید به خطر بیندازید؟! اگر می خواهید زن و فرزندتان در امان باشد به خانه هایتان بروید...»

و آنها هم رفتند! به همین راحتی! .... در هنگام نماز عشاء ، وقتی مسلم به پشت سر خود نگاه کرد، هیچکس نبود! طولی نکشید شمشیرهایی که به دفاع از مسلم بن عقیل از نیام برآمده بود، روی طاقچه خانه های کوفه جا ماند و همه پشت سر عبیدا... به نماز ایستادند!

آری جریان فتنه اموی با اهرم دروغ و فریب، نه جنگ «اسلام» و «کفر» بلکه جنگ «اسلام» با «اسلام» را به راه انداخت؛ اسلام ناب نبوی و اسلام تحریف شده و ناپاک اموی!

فتنه گران از همان ابتدای حرکت، آشکارا به سوی بنای اسلام ناب، سنگ پرتاب نکردند، بلکه خود بنایی را بر پا کردند و با دروغ و تطمیع آن را نماد اسلام ناب! معرفی کردند.... البته خشت های این بنا را از مدتها قبل تهیه کرده بودند. معمار این بنا هم کسی جز معاویه ابن ابی سفیان نبود .... شرایطی رقم خورد که جریان فتنه گام به گام جلو آمد و آتش این فتنه آنچنان شعله کشید که «شریح قاضی» در ازای دریافت دینار، کشتن حسین بن علی(علیه السلام) را مباح دانست!!

به تعبیر حضرت امام خمینی(ره): «خطری که معاویه و یزید برای اسلام داشتند این نبود که غصب خلافت داشتند ... اینها اصل اسلام را وارونه می خواستند بکنند ... این خطر را سیدالشهداء(علیه السلام) دفع کرد.»1

امروز باز شناختن علی(علیه السلام) از معاویه و حسین(علیه السلام) از یزید دشوار نیست چرا که همه ماجرا آشکار شده است. آنچه امروز اهمیت دارد شناخت مرز بین حق و باطل در زمان خود و در بزنگاه های حساس و سرنوشت ساز است. از همین روی اتفاقی که منجر به حادثه بزرگ عاشورا شد این بود که "عوام" گرفتار بی بصیرتی شدند! خواص هم هریک به دلیلی – بهانه ای – چون حب نفس، دنیاطلبی، راحت طلبی به مسئولیت تاریخی خود "نه" گفتند. عده ای هم که اوضاع را به خوبی تشخیص می دادند تعلل ورزیدند و در جای خود و بهنگام اقدامی ننمودند و جزء "توابین" شدند و قیام مختار و یارانش هم از همین جمله است. حسرت بزرگ تاریخ آن است که شمار توابین از عده اصحاب امام حسین(علیه السلام) چند برابر بیشتر بوده است! کاری که نباید اتفاق می افتاد و پشیمانی دیگر سودی نداشت.

آری حسین(علیه السلام) به قربانگاه رفت تا خط اسلام ناب محمدی(صلی ا... علیه و آله و سلم) ذبح نگردد تا مبادا معیارها و نشانه های تشخیص حق از باطل جابجا نشود چرا که جریان فتنه اموی، اسلام دست ساز و ساختگی خود را در برابر اسلام اصیل برپا کرده بود و در این میان اشخاصی را هم که سابقه مبارزه و مسئولیت های بزرگ در جامعه اسلامی داشتند را با خود همراه کرد. گویی بذر اسلام اموی در دل خیلی ها ثمر داده بود.

«کار سترگ سیدالشهدا(علیه السلام) آنگاه بود که با نهضت عاشورا چشم این فتنه بزرگ را کور کرد. »

در پرده دوم نمایش گامهای شیطان را در جهت انجام این پروژه نظاره گر خواهیم بود که از حوادث 22 خرداد آغاز شد. پرده دوم در واقع همان مصالح و آجرهای بنای اسلام اموی را در سال 88 نشان می دهد. اقداماتی که گام به گام، آنها را به هدف اصلی خویش یعنی"کودتای مخملین" نزدیکتر کرد. اگر معاویه ابن ابی سفیان در سال 60 و 61 هجری قمری قصر بنای " اسلام اموی" را در خیال خود پروراند که با قیام حسین(علیه السلام) نابود شد،در سال 88 هجری شمسی نیز عده­ای رویای بنای " اسلام آمریکایی" را تحت لوای «جنبش سبز» در ذهن خود می­پروراندند که با حماسه 9 دی یعنی عاشورای 88 این رویا به کابوسی وحشتناک تبدیل گردید.



 پـرده دوم: تحرکـات جریان فتنه از 22 خرداد و انتخـابات ریـاست جمهوری تا حماسه 9 دی

حافظه تاریخی ملت ایران از نام «کودتای مخملی» دو حادثه تلخ را به یاد می آورد، یکی حوادث کوی دانشگاه در تیرماه سال 1387 و دیگری نمایندگان مجلس ششمی که به علت رد صلاحیت دست به تحصن زده به امید اینکه مردم به دفاع از آنها به خیابانها بریزند که خوشبختانه هر دوی آنها با شکست و ناکامی روبرو بود. امام حادثه سوم، انتخابات دهم ریاست جمهوری بود که «کودتای مخملی» برای نظام دردسرهایی را ایجاد کرد. بهتر است حادثه را از ابتدا، مورد کنکاش قرار داد؛ در چهارسال اول دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد که گروههای اصلاح طلب تمام توان خود را جهت مقابله و به شکست رسانیدن دولت احمدی نژاد به کار بردند و بعد از پایان این دوره، چهار نامزد معروف یعنی موسوی، کروبی، رضایی و احمدی نژاد پا در عرصه رقابت گذاشتند. متاسفانه در حوادثی که توضیح داده می شود، گروههای دوم خردادی،  گروهک منافقین و  انجمن پادشاهی، رسانه های اپوزیسیون خارج از کشور و رسانه های غربی تنها و تنها در یک نقطه با هم اشتراک داشتند و آن هم پروژه " براندازی نظام" از طریق فشار همه جانبه برای حذف رکن انقلاب اسلامی یعنی "ولایت فقیه"، بوده است.

مراحل تحقق پروژه یاد شده:

1-        پروژه "تقلب" کلید خورد!

   هنوز چند ماه به انتخابات مانده، پروژه انجام "تقلب" در انتخابات توسط گروه های یاد شده کلید خورد. در حالی که پرونده سی ساله انتخابات کشور از صحت و سقم انتخاب های گذشته حکایت می کند. این موضع گیری و سخنان پیرامون اینکه قرار است به آرای مردم خدشه وارد شود بقدری ادامه پیدا می کند که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروز 88 در مشهد مقدس فرمودند: « ... من می بینم بعضی ها در انتخاباتی که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده اند به خدشه کردن ... چرا بیخود خدشه می کنند، مردم را متزلزل می کنند، تردید ایجاد می کنند؟ البته در ذهن مردم عزیز ما با این حرف ها تردیدی ایجاد نخواهد شد.»2

2-       "رنگ سبز" نماد " کودتای مخملین" در ایران می شود!

  استفاده از یک نماد مشترک برای ایجاد اتحاد و انسجام در بین هواداران یک جریان، نقش مهمی در پیروزی آن جریان دارد. بخصوص استفاده از " رنگ" در پیاده سازی پروژه های کودتای مخملین بسیار مسبوق به سابقه است. ایران نیز چنین شیوه هایی را در رقابت های انتخاباتی گذشته، به خود دیده بود. استفاده از سیادت خاتمی برای پیروزی جریان دوم خرداد تجربه خوبی برای موسوی بود . لذا او رنگ "سبز" را برگزید و آن را به عنوان نماد تبلیغات خود به کار گرفت و با انداختن شال سبز در مراسم و محافل انتخاباتی سعی در جذب آراء عمومی نمود. کم کم طرفداران او نیز با بستن دست بندهایی از پارچه های سبز و موارد مشابه، سعی در جا انداختن آن نماد نمودند. بالاخره جمعه پرشور 22 خرداد برای ملت ایران رقم خورد و حضور چشمگیر 40 میلیونی مردم در انتخابات، حماسه ای دیگر آفرید.

   حماسه ای که اگرچه گمان می رفت که شیرینی آن تا مدتها در کام ملت باقی بماند، اما حوادث بعدی در همان ساعات اولیه بعد از انتخابات نشان داد که مراحل بعدی پروژه "کودتای مخملی" به دست فتنه گران انقلاب یک به یک در حال کلید خوردن است.

3-       قبل از شمارش آراء، سبزیان خود را پیروز انتخابات نامیدند!

  اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات، آن هم درست در ساعات اولیه پس از رای گیری، اولین اقدام جریان دوم خرداد بود. آنان برای آغاز این جنگ روانی نافرجام، به صورت یک اقدام هماهنگ، خبر« پیش افتادن آرای موسوی از بقیه رقبا» را در سایت های خود زدند. علاوه بر آن، مهره های از قبل تعیین شده آنان نیز با مصاحبه های مطبوعاتی هدف دار، سعی در القای پیروزی در انتخابات داشتند که از جمله مهره های مهم آنان" عفت مرعشی"، همسر آقای هاشمی بود او در حالیکه رای خود را به صندوق انتخابات می­انداخت به خبرنگاران گفت: « شما شاهد هستید که من در رای خود نام میرحسین موسوی را نوشتم و امیدوارم که تقلبی صورت نگیرد که اگر این اتفاق بیافتد من در پل صراط از آنها نخواهم گذشت. » وی ادعا کرد: «اگر تقلب نشود، موسوی رئیس جمهور می شود، ولی خدا نکند تقلب کنند که اگر اینگونه شود مردم به خیابان ها می آیند و اعتراض می کنند!»3

«آری موسوی و حامیانش از این اقدام دو هدف را دنبال می کردند، یکی اینکه رقیب را از هم اکنون شکست خورده معرفی کنند و دوم اینکه باور پیروزی خود را به مردم بقبولانند!»

اما نتایج اعلام شده درست برعکس این مدعا بود. دکتر احمدی نژاد با رای 24/5میلیونی پیروز انتخابات بود.

4-       سناریوی بیانیه نویسی آغاز می شود!

   اولین بیانیه موسوی در اعتراض به نتایج انتخابات درست یک روز بعد از انتخابات – 23 خرداد صادر شد!

این بیانیه سراسر اهانت و اتهام علیه مبانی نظام بود و سازمان مجاهدین نیز این سناریو را ادامه داد. اما این بیانیه ها نتایج تاسف باری داشت و آن همانا تهییج احساسات هواداران بود که از آنها خواسته می شد به خیابان ها بیایند!

5-       کف خیابان ها عرصه رقابت های انتخاباتی می شود!!

برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها و کشاندن مردم به خیابان ها شروع خطرناکی بود که مشخص نبود پایان آن به کجا راه خواهد یافت. در پوشش این راهپیمایی ها، عده ای اراذل و اوباش و افراد اجیر شده به تخریب و آتش زدن اموال عمومی پرداختند! سرانجام مقام معظم رهبری با نماینده 4 نامزد انتخابات دیدار کرد و در سخنان خویش آنان را به حفظ وحدت دعوت نمود.

6-       سخنان نماز جمعه "مقام معظم رهبری(مدظله)" آب سردی بر آتش فتنه!!

  این بار حادثه ای اتفاق افتاد که آتش فتنه را تا اندازه ای از حرارت انداخت و آن هم سخنان بی نظیر رهبر انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد بود که حقیقتاً چشم مردم را بر روی حوادث فتنه اخیر باز کرد. ایشان در سخنانشان صراحتاً راهکار خود را برای حل اختلاف مطرح کردند و با هشدار به جریان های سیاسی فتنه فرمودند: «بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی  نخواهم رفت.»

   اما افسوس که بسیاری از خواص عبرت نگرفتند و ناتوانی آنان در شناخت زوایای فتنه و شناخت جبهه حق و باطل باعث شد مقام معظم رهبری آنان را "خواص مردود" شده بنامند. علت مردود شدن برخی از آنان، در کلام و مواضعشان بود و علت برخی دیگر، در سکوتشان. پس از ایراد این بیانات حکمت آمیز کسانی که خالصانه به موسوی رای داده بودند از او بریدند، چرا که آنان حاضر نبودند رقابت بین موسوی و احمدی نژاد به رقابت بین موسوی و نظام تغییر پیدا کند و منافع نظام را بر منافع موسوی ارجح دانستند.

7-   ارتباط "اتاق فکر" جریان فتنه با دشمنان بیگانه آشکار می شود!

   پس از بازرسی نیروی اطلاعاتی و امنیت کشورمان از دفتر روزنامه "کلمه سبز" (متعلق به ستاد موسوی)، اسناد جدیدی از توطئه های جریان فتنه بر علیه امنیت ایران اسلامی کشف شد. « در این ساختمان، اسناد و مدارک ارتباط با رسانه های معاند و دخالت بیگانگان و طراحی توطئه های اخیر کشف گردید که با توجه به اسناد و مدارک مکشوفه، مکان یاد شده در واقع به مرکز فرماندهی جنگ روانی عیه امنیت کشور تبدیل شده بود. » (4) که همه اینها حکایت از یک توطئه برنامه ریزی شده جریان فتنه با همکاری دشمن خارجی در جهت نابودی نظام اسلامی می نمود.

   اما پروژه های "کودتای مخملین" هنوز پایان نیافته است و کودتاگران هر فرصتی را بهانه ای برای حرکتی دیگر قرار می دهند.

 

8-      18 تیر بهانه ای دیگر برای جریان فتنه!

   هنوز حافظه تاریخی ملت ایران تلخی حادثه 18 تیر را از یاد نبرده است که کودتاگران با فرارسیدن سالگرد دوباره آن، بهانه ای جدید برای اغتشاش آفرینی می یابند و دوباره آشوب، به شعارهای اهانت آمیز و رکیک و پرتاب سنگ و درگیر شدن و زخمی نمودن نیروهای انتظامی منتهی می شود. 

9-     روز قدس شعار " مرگ بر روسیه" به جای " مرگ بر آمریکا" !

  فتنه گران این بار روز قدس را نشانه گرفتند. تبلیغات رسانه ای آغاز شد تا با فریب هواداران، آنان را به صحنه آورند. آنان اعلام کردند که می خواهند جمعیت میلیونی! خود را به رخ " جبهه تقلب و استبداد" بکشانند. اما آنچه در عمل به وقوع پیوست حضور معدود سبزپوشان جریان فتنه بود، ملت غیور ایران نیز از همان ساعات آغازین راهپیمایی با حضور چشمگیر خود روز قدس 88 را به یاد ماندنی کرد. هرچند که رسانه های غربی طبق معمول همیشه سعی در کمرنگ نشان دادن حضور باشکوه مردم ایران کردند. تجمع معدود سبزپوشان با شعارهای "نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران"! و تاکید بر شعار "مرگ بر روسیه" و "مرگ بر چین" به جای شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" به خوبی ماهیت پنهان شده در زیر این شعارها را نشان  می داد، کسانی که داعیه پیروی از خط امام را داشتند اما در عمل هرگز به منش ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی ایشان پایبند نبودند و تاسی نجسته اند.

10-       "13 آبان" انحراف 180 درجه ای جریان فتنه از مواضع امام و انقلاب

   هرچند که روز 13آبان همچون گذشته به روز رسوایی سران فتنه مبدل شد اما حاشیه های مراسم باز هم تلخ بود.

   اعلام مواضع غیر انقلابی و غیر مسئولانه بعضی از سردمداران جریان فتنه خود نمونه ای بر این مدعا است.

   منتظری می گوید: «اشغال سفارت آمریکا کار درستی نبود»! نهضت آزادی نیز 13 آبان را فرصتی برای ارتباط با آمریکا قلمداد می کند. محسن مخلباف از سران فتنه در نامه ای به اوباما به خاطر تسخیر لانه ی جاسوسی از او عذرخواهی می کند! و  ادامه ی ماجرا ...

11-   اهانت به تمثال مبارک حضرت امام (ره) قصه پر غصه ای دیگر!

   روز 16 آذر نیز فرصت دیگری بود که کودتاچیان، شورشی نو را در روز دانشجو رقم بزنند، توهین به تمثال امام بار دیگر ماهیت اصلی سران فتنه گران را مشخص نمود که بلافاصله تصاویر مربوط به آن در رسانه های خارجی انعکاس پیدا کرد و بارها و بارها از سوی شبکه های ضد ایرانی پخش شد. این اقدام که به ذوق زدگی رسانه های انگلیسی وسعودی منجر شده بود به کرات این سؤال را در ذهن ملت ایران متباتر می کرد که چگونه موسوی و   کروبی که در شعارهای قبل از انتخابات همواره تداوم راه امام را مطرح می کردند چطور و چگونه به آن پایبند بوده اند؟!

12-     « پروژه محرم » بعد از سه ناکامی کلید خورد!

   افرادی که تا چندی پیش «عاشورا را نتیجه تندروی در جنگ بدر می دانستند.» و «جایگاه الهی برای اهل بیت(علیهم السلام) را ناشی از تفکر شیعه بر می شمردند.» به یک باره این بار عزاداری امام حسین (علیه السلام) و محرم را مسجد ضراری برای خود ساختند تا با فریب افکار عمومی و تأثیر بر مردم به اهداف پشت پرده خود دست یابند. نویسنده یکی از وبلاگ های هوادار فتنه ی سبز این چنین می نویسد: «اگر روز های نام برده (13 آبان و 16 آذر) فقط یک روز بودند الان با دو ماه محرم و صفر روبرو هستیم که می توانیم از آن به سود جنبش و سود مردم ایران استفاده کنیم.» آری هتک حرمت در روز عاشورا آخرین حربه ی دشمن بود.

   صبح روز عاشورا در حالی که ملت عزادار ایران مشغول برپا داشتن مراسم این روز بود آشوب گران با هدایت رسانه های VOA , B.B.C  نه تنها به ایجاد اغتشاش  و تخریب اموال عمومی پرداختند. بلکه این افراد فریب خورده پا را فرا نهاده و با حتک اعتقادات و مقدسات اسلامی به هلهله و شادی و کف و سوت اقدام کردند و شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر دادند!

  اما حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه به حدی بود که تجمع آشوب گران با گذشت دقایقی از نماز ظهرعاشورا، دچار اضمحلال شد و اوباش متواری شدند. رهبر معظم انقلاب درباره ی واقعه کربلا می فرماید: «عاشورا یک حادثه تاریخی صرف نبود، عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سر مشق دائمی برای امت اسلام بود. این سر مشق فقط شهید شدن هم نیست. یک چیز مرکب و پیچیده بسیار عمیق است.»

  قرار است واقعه کربلا برایمان عبرت باشد. بیش از30 سال از انقلاب می گذرد انقلاب در طول حیات طیبه ی خود با فتنه های زیادی مواجه شد. از ترور های دهه 60، ماجرای طبس، یکی دو کودتای نافرجام، جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم،... که بگذریم، فتنه ی اخیر یکی از مهمترین وقایعی بود که طی آن ماهیت برخی از خواص هویدا شد. عده ای شجاعانه پای انقلاب و ولایت ایستادند، عده ای رفوزه شدند و عده ای نقاب چهره شان فرو افتاد و در صف «منافقن جدید» جای گرفتند. خاصیت انقلاب همین است، پای امتحان که پیش می آید، سره از نا سره جدا می شود.

 

پرده سوم: حماسه 9دی، عاشورای88 در برابر فتنه سبز

آری در روز 9دی همه آمدند و ما شاهد امواج خروشان ملتی بودیم که انزجار خویش را سران فتنه و غائله آفرینان عاشورای حسینی یک صدا فریاد کردند. مردم آمدند تا وفاداری خود به آرمان های امام، انقلاب و رهبری را بار دیگر به کینه توزان و دشمنان نشان دهند و بگویند که اگر امام حسین(علیه السلام) در عاشورای61 ه. قمری تنها شد و لبیک فرزند رسول خدا (صلی ا... علیه و آله و سلم) بی پاسخ  ماند. ملت ما ولی امر زمان خود را تنها نخواهند گذاشت و علیه یزیدیان همواره می خروشند.

  9 دی در تهران و همه ی شهرستان ها یک صدا «فریاد» بود، فریاد بر سر کسانی که جرأت جسارت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را، آن هم در ظهر عاشورا به خود دادند. آیا واقعا لقب «سبز اموی» به این جماعت بی مقدار نمی چسبد؟!

9 دی تمام ایران آکنده از«خشم» بود، خشم مقدس مردمی که مظلومیت مولای خود ابا عبدا... الحسین (علیه السلام) را بعد از هزار و اندی سال در سرزمین علویشان دیدند، امتی که روح و جانشان را فدای مولایشان می کنند.

علاوه حضور گسترده امت اسلامی ایران، این راهپیمایی از چنان عظمت، اقتدار و حضور خروشنده برخوردار بود که در تاریخ انقلاب نمونه اش به ثبت نرسیده است. حماسه ی 9 دی را می توان از این منظر با حماسه ی عاشورای سال61ه.ق مقایسه کرد چرا که همان سان پرده های نفاق را فرو افکند و کمر دشمن را به زمین زد و تیر خلاصی برای جریان فتنه بود.

 از دیگر خصوصیات حماسه حضور 9دی این بود که مردم بر خلاف دفعات قبل که به شعارهای کلی «مرگ بر منافق» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» بسنده می کردند، این بار شعارهای خود را صریح کرده و با شعارهایی چون «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی» و ... خواستار محاکمه ی این افراد شدند.

 در این تجمع حتی صدا و سیما هم شوک زده بود، فیلمبرداران رسانه ها در ابتدا، میدان فردوسی را به عنوان محل آغاز راهپیمایی برای پوشش خبــری انتخاب کرده بودند اما جمعیت میلیونی تا میــدان امام حسین(علیه السلام) ادامه داشت و فوق تصور بود. حماسه­ی9 دی از چنان عظمتی برخوردار بود که حتی سران فتنه هم سر در گم شده بودند و تا چند روز جرئت هیچ عکس العملی را نداشتند.در تعریف این حادثه باید در یک جمله گفت: «حماسه 9 دی تا سال ها، نظام اسلامی را بیمه ساخت همان طور که خون حسین(علیه السلام) در کربلا تا ابد اسلام پیامبر خاتم (صلی ا... علیه و آله و سلم) را بیمه کرد.»

آری حماسه میلیونی 9دی و مشت گره کرده و شعارهای کوبنده آنان در محکومیت فتنه گران به روشنی این واقعیت را نشان می دهد که محاکمه و مجازات عوامل اصلی فتنه نزد مردم یک مطالبه و «خواسته عمومی» است. 

 


(1) – صحیفه امام – جلد 8 – ص 9

(2) – بیانات مقام معظم رهبری در جمع زائران حضرت امام رضا(علیه السلام)، 1/1/88

(3) – سایت رجا نیوز 22/3/88

(4) – شناسایی مرکز فرماندهی جنگ روانی علیه امنیت کشور در میدان هفت تیر – خبرگزاری فارس 2/4/88


 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">