راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سلام گرگ بی‌طمع نیست!

نویسنده:سمیرا خطیب زاده

چرایی و چگونگی نفوذ دشمن در دوران پساتحریم این روزها  دغدغه بسیاری دلسوزان نظام است. دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای اولین بار آن را در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی مطرح کردند.« اوّل باید دست دشمن را بخوانیم، بدانیم چه‌کار می‌خواهد بکند؛ بعد بنشینیم برنامه‌ریزی کنیم و با اهداف دشمن مبارزه کنیم ... نقشه‌ی این دشمن در این منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است... یکی عبارت است از ایجاد اختلاف دوّمی عبارت است از نفوذ ... می‌خواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی به‌وجود بیاورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته‌باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ میخواهند این را بازسازی کنند. در ایران هم نیّتشان این است. آنها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هسته‌ای - این توافقی که حالا نه در اینجا هنوز تکلیفش معلوم است، نه در آمریکا؛ نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور.»

علاوه بر این اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان نیز ضمن تاکید دوباره بر مواضع قبلی خود فرمودند: « به نظر من مسئله‌ی بعد از برجام، از مسئله‌ی برجام مهم‌تر است.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۳
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

حادثه دلخراش و غم انگیز منا ملت ایران را سخت داغدار کرد. حادثه ای که ابعاد و حجم آن بقدری وسیع است که تمام تحلیل ها و حواشی آن باز هم نمی تواند ذره ای از عمق فاجعه را بیان کند. بی شک در این حادثه بی کفایتی آل سعود بقدری واضح و مشخص است که نیاز به توضیح ندارد.

براستی کشوری که تمام امکانات و ظرفیت خود را صرف تجهیز نیروها و حمله به مردم مسلمان و مظلوم یمن نماید چگونه می تواند از پس مدیریت و برگزاری دقیق و برنامه ریزی شده یکی از بزرگترین مراسمات عبادی مسلمانان یعنی حج جهان برآید؟! جای تعجب و البته تاسف بیشتر است که رژیم آل سعود حتی در ایام حج نیز از بمباران و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و بیگناهان یمنی دست نشست!

بی شک از نظر شیوخ آل سعود دلارهای حاصل از فروش نفت عربستان باید در یمن و عراق و سوریه خرج به خاک و خون کشیدن مسلمانان شوند تا صرف مدیریت صحیح و برنامه ریزی شده میلیون های حاجی که از اقصی نقاط جهان به سرزمین وحی الهی قدم گذاشته اند. 

بعد از این حادثه دلخراش بجاست که کشورهای مسلمان در عزمی راسخ خواستار مدیریت مشترک تمامی کشورهای اسلامی بر مسئله حج باشند. چرا که آل سعود با دو حادثه دلخراش و تاسف برانگیز امسال ثابت کرد که  لیاقت چنین مسئولیتی را ندارد.  بی شک کشوری که برای جان هزاران مسلمان ذره‌ای ارزش قایل نشود و تنها  و تنها به بازدید پسر ولیعهد کشورش آن هم با اسکرت 150 تا 200 نفره بیندیشد از هرگونه شایستگی و مسئولیتی ساقط است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۳
سمیرا خطیب زاده