راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

تنوع گرایی و تحول در پوشش خوب است، نوگرایی زیباست به شرط آن‌که متأثر از فرهنگ وارداتی غرب، به عنوان قبله نمای مُدگرایی نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت طنین یاس، پایت را که از درب خانه بیرون می‌گذاری، صحنه های آزار دهنده شروع می شود، مانتوهای کوتاه و تنگ، شلوارهایی که از آن هم تنگ ترند. آرایش های غلیظ و تند، کفش هایی پاشنه بلند و رنگهای شبرنگ، روسری های کوتاه و شال های آویزانی که با اندک حرکتی از سر، پایین می افتند و بسیار نکات دیگری که متأسفانه عده ای از دختران و زنان ما را به مانکن های متحرک جامعه تبدیل کرده است.

هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر مانتو هم معنای خود را از دست داده است و بیشتر شبیه شنلی شده است که تنها روی شانه ها آویزان است.

اما مشکلات بدحجابی در جامعه ما تنها به این منظره های آزار دهنده خلاصه نمی شود کافی است بخواهی به عنوان یک زن مسلمان در جامعه اسلامی مانتویی مناسب برای خود انتخاب کنی. نگاه جستجوگرت در پشت ویترین مغازه ها بر مانکن هایی است که مانتو به تن دارند اما کجا تا بیابی آنچه را که درخور زن ایرانی است. خسته می شوی از بس که برای تهیه  یک مانتو گشته ای و مانتوی درخور خویش راپیدا نکرده ای.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۱
سمیرا خطیب زاده

نویسنده : سمیرا خطیب زاده

مثقال ذره را که می گویند شنیده ای، همان مثقال ذره ای که اگر در دنیا خیر کنی در آخرت خیرش را ببینی.

همان مثقال ذره ای که اگر در دنیا شر کنی، دلی را برنجانی یا غفلت کنی، در آخرت پاسخش را می بینی.

در قیامت مثقال ذره ها را حساب می کنند[1]، کارهای بزرگ و درشت که حساب کردن ندارد!

مثقال ذره همان پیامکی است که میفرستی و در نوع جملاتش، حتی نوع سلام کردنش ملاحظه نمی کنی که آن را برای نامحرم ارسال می کنی!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۴
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

تنها 18 ماه از زندگی معصومانه‌اش گذشته بود، "علی سعد دوابشه" را می‌گویم، همان نوزاد بیگناه فلسطینی که در آتش کینه رژیم صهیونیستی زنده زنده سوخت. رژیمی که من بعد باید به همراه صفت کودک‌کشی، کودک‌سوزی را نیز به یدک بکشد.

شهرک‌نشین‌های صهیونیستی بعد از آن خانه‌شان را ویران و پدر و مادرش را هم به شدت زخمی کردند. تازه بعد از آن رفتند سراغ خانه همسایه و آنجا را نیز در آتش سوزاندند.

سنگ هم اگر صدای ناله این طفل  را می شنید آب می شد و آتش را خاموش می‌کرد، دل این جماعت بی‌رحم، از سنگ هم سنگ‌تر است!

اینان از نسل حرمله‌اند، با آتش رفاقت دیرینه‌ای دارند، دیروز با تیر سه شعبه بر گلوی پسر، دل پدر را آتش زدند و  امروز آتش می زنند خانه و کاشانه مظلومان فلسطینی را، آتش می زنند  طفل شیرخواره را !!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۵
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

یییی

ورای امنیت سازمان ملل روز گذشته قطعنامه‌ای را با رأی اکثریت اعضا به تصویب رساند. قطعنامه‌ای که پیش‌نویس آن 2 روز قبل منتشر شد و موجی از نگرانی را ایجاد کرد، به‌گونه‌ای که برخی از اهالی سیاست آن را "قطعنامه جنگ" نامیدند. قطعنامه شماره 2231 با رای هر 15 عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت و نیز اعلام حمایت نماینده دولت در سازمان ملل به تصویب رسید.

بعد از تصویب این قطعنامه سردمداران کاخ سفید که گویا به تمامی اهداف و آمال خود رسیده اند با ذوق زدگی تمام رسانه های و خبرگزاری های خود را برخط نمودند و از پیروزی های خود سخن راندند. چنان که جاش ارسنت، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری با خبرنگاران اینگونه عنوان کرد: « بعد از این حمله به ایران راحت تر شده است! چرا که بازرسی ها به آمریکا اجازه خواهد داد تا در صورت نیاز به اقدام نظامی، با اطلاعات بیشتری دست به حمله به اهداف داخلی ایران بزند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۲
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

غعه

و حالا مردم روستا قدردان زنی هستند که مثل بعضی ها نبوده که از مسئولیت، فقط و فقط به مقام و پست و حقوقش دل خوش می کنند و خیلی موقع ها یادشان می رود که دستان تکیده چه مردم زحمتکشی آنان را به این مسئولیت رسانده است!!

مردم روستای سیجان بعد از حادثه هفته پیش سیل و تخریب خانه هایشان با خبری عجیب شوکه شدند. معصومه طباطبایی دهیار این روستا از سال گذشته بدون گفتن به اهالی روستا با پرداخت مبلغ سالانه 15 هزار توان بابت هر خانه، خانه های روستاییان را تا سقف 50 میلیون تومان بیمه کرده بود.

اهالی روستا بعد از سیل هفته گذشته که 267 خانه روستاییشان را بر سرشان ویران کرد تازه متوجه ماجرا شدند.  معصومه طباطبایی سن زیادی هم ندارد، 36 ساله است و پنج سال هست که دهیار روستای سینجان است. روستایشان در جاده چالوس واقع است و او حدس می زد که روزی ممکن است این مقدار ناچیز بیمه، روستاییان را جان دوباره ای بخشد. آخر این سیل سهمگین خسارات جانی و مالی زیادی بر مردم روستایشان تحمیل کرده و حتی جان 5 نفر از اهالی روستا را هم گرفت است. جالب است بدانید که او این اقدام را نه از روی توصیه مقامات بالاتر، بلکه فقط و فقط به خاطر وجدان بیدار خویش انجام داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۹
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

اغتعتع

" اسلام رحمانی" واژه‌ای که چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار و ضیافت افطاری با دانشجویان مطرح کردند و چند وقتی است به کلید واژه مشترک برخی در سخنرانی‌ها و اعلام مواضع تبدیل شده است. واژه‌ای به ظاهر جذاب که سعی دارد جنبه مهربانی و عطوفت اسلام را به نمایش بگذارد اما در درون بار معنایی متفاوت دارد. رواج عبارت اسلام رحمانی به جای اسلام ناب محمدی(ص) در میان چهره‌های جریانی خاص می‌گذرد.

در بخشی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار آمده است: « اصطلاح اسلام رحمانی که این روزها رایج شده است از ترکیب کلمه زیبای به وجود آمده اما معنای واقعی آن چیست؟ آیا منظور این است که بر خلاف قرآن که انسان‌ها را به مومن، کافر، دشمن و دوست تقسیم می‌کند باید با همه‌ی انسان‌ها، صرفا با رحمت برخورد کرد؟ و با کسانی که با اسلام و ملت ایران دشمنی می‌کنند، بر خلاف فرمان پروردگار با محبت، مودت و مَعدِلَت رفتار کرد؟»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۱
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

df

شنیدن خبر سفر «لوران فابیوس» به ایران مردم را شوکه کرد. هنوز مردم ما خاطرات تلخی که در کنار جنگ برایمان اتفاق افتاد را فراموش نکرده‌اند، دست‌های خیانتکار امثال «لوران فابیوس»  فرانسوی را که برای اولین بار ایدز را از طریق خون‌های آلوده به ایران وارد کرد. جنایتی که هیچگاه به خاطرش حتی یک دادگاه و محکمه فرمایشی هم برگزار نشد تا حداقل تسلی دل 1000 بیماری باشد که از طریق این خون‌های آلوده، به ایدز مبتلا شده‌اند!!

پرونده خوش خدمتی فابیوس به اربابانش به اینجا ختم نمی‌شود. فابیوس کسی بود که در زمان تحریم‌های بسیاری از ابرقدرت‌های جهانی علیه کشور مظلوم ایران نقش مهره اصلی و اهرم فشار را به خوبی ایفا می‌کرد. خبرها حاکی از این بود که گروه دیپلمات فرانسه به رهبری «لوران فابیوس» در جریان مذاکرات هسته ای گروه ۵+۱ بیشترین سختگیری را درباره تحدید و مجازات ایران بکار برده و یا به عبارت دیگر نقش « پلیس بد» را در مذاکرات بر عهده داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۷
سمیرا خطیب زاده