راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

یث432

شاید به قطعیت بتوان گفت کلید واژه «نفوذ» آن هم در دوران پسابرجام سرفصل مشترک تمامی بیانات مقام معظم رهبری بوده و هست. اما پرداختن به نفوذ و دست‌های پشت پرده تحقق آن امری مقطعی نبوده و نیست، تحلیل و موشکافی ابعاد نفوذ در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیازمند رصد دقیق تحرکات موذیانه دشمن و تاثیر خاموش و در بعضی موارد آشکار آن توسط جریانات و عوامل داخلی است.
در حرکت موریانه‌وار نفوذ، گاه عواملی که مجری و دست‌اندرکار اجرای شبکه نفوذی دشمن در کشور هستند خود از حقیقت عمل خویش غافلند. چه بسا ممکن است این افراد از نخبگان و مسئولان و حتی مهره‌های تاثیرگذار نظام باشند.
نفوذ در حوزه زنان و خانواده شاید از مهمترین ابعاد نفوذ اجتماعی است که پرداختن دقیق به مصادیق این حوزه ضرورت بسیار دارد. زن به عنوان یکی از مؤثرترین افراد در جامعه نقش مهمی در تربیت نسل‌های آینده دارد لذا در مرحله اول برنامه‌ریزی دشمن برای نفوذ قرار دارد. چرا که مورد حمله قرار دادن زن به عنوان راس و محور کانونی خانواده، کل نظام خانواده را منحل و در گام‌های دیگر به فروپاشی نظام‌های دینی و سیاسی جامعه دست پیدا خواهند نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۲
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

یثص132ث4صق

«هفته ملی جمعیت» هفته ای که قرار است بحث افزایش جمعیت در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود. سایت ها و خبرگزاری را که رصد کنی سرشار از خبرها و تحلیل هایی است که هر کدام سعی می کند مخاطب خویش را با عدد و ارقام و ادله و نمودارهای جمعیتی، اقناع کند که بحث تحدید نسل موضوعی جدی و صد البته واقعی است.

پرداختن به موضوع جمعیت از چنین منظری نه تنها واجب بلکه بسیار هم اثر گذار است اما قصد داریم این موضوع را در «هفته ملی جمعیت» از دید تازه ای تورق کنیم.

پرداختن به اثرات مخرب اجتماعی و حتی گاه روانشناسی تک فرزندی برای فرزند و والدین نکته مهمی استکه پرداختن به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پای درد دل خیلی از مادران جوان امروزی اگر بنشینی طوماری از دردسرهای کودک خردسالشان را برایت روایت می کنند از روز بدنیا آمدنش، از اینکه شب ها بد می خوابیده و تا صبح به پایش بیدار بوده اند از گریه ها و بی قراری و نفخ و کولیک گرفته تا دردسرهای دوران یکسال به بالا که نمی گذارد مادر از جلوی کودک تکان بخورد. یا اینکه کنجکاوی های کودک در برهم زدن و ریخت و پاش منزل، که مادران را کلافه، دلگیر و به تعبیر خودشان از هر چه بچه ای ناراضی کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۶
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

یبل

خبر کوتاه بود و در یکی از دورافتاده ترین روستاهای ایران اسلامی آن هم در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست، در 185 کیلومتری جنوب زاهدان، در شهرستان خاش، اما آنقدر مهم بود که برای لحظه ای همه را به درنگ واداشت.

برای لحظه ای ایستادن و تعظیم در برابر وسعت روحی بزرگ.

انسانی که معلمی را فقط در سر کلاس رفتن و حقوق ماهیانه گرفتن درس گفتن خلاصه نکرد، بلکه درس مهربانی و ایثار را با از دست دادن جان خویش تعلیم داد، نه فقط برای چند دانش آموز محروم روستای نوکجوی سیستان و بلوچستان، بلکه با نجات جان سه دانش آموز، در کلاسی به وسعت انسانیت معلمی کرد و بهترین درس ها را آموخت.

درس انسانیت، گذشت، درس جان دادن اما حیات بخشیدن.

«حمیدرضا گنگوزهی»، معلم مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو بود. روستایی از توابع شهر خاش، روز یکشنبه بود که گردبادی وزیدن گرفت و او متوجه شد که دیوار مجاور مدرسه به خاطر بارش های چند روز گذشته طاقت ایستادن ندارد و در حال فرو ریختن است. سه دانش آموز مدرسه هخم درست در مجاورت دیوار بودند. لحظه ای تردید نکرد و در اقدامی سریع سه دانش آموز را از مرگ حتمی نجات داد اما خودش...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۱
سمیرا خطیب زاده

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

بلفف

امروزه  انبوهی از سوالات و سردرگمی ها ذهن زنان جامعه ما را به خود مشغول کرده است. چه بسیارند جریان ها و گروه هایی که گمان می کنند به صرف حضور فیزیکی زنان در اجتماع، آنان را به رشد و ترقی خواهند رساند و یا با نمایش آمار و ارقام پر طمطراق اشتغال زنان، در گزارش های خود به نهادها و مجامع بین المللی، زنان ما را در اوج پیشرفت و خوشبختی نشان خواهند داد!

اما براستی در جاهلیت مدرنی که امروزه در دنیا شکل گرفته و ظلم های متعددی به بهانه استیفای حقوق از دست رفته زنان به آنان می شود، باز هم می توان ژست متمدن بودن به خود گرفت و از احقاق واقعی حقوق زنان در دنیا سخن گفت؟!

متاسفانه شاهد انواع و اقسام تشکل ها و جریانات به ظاهر مدافع حقوق زنان هستیم که با تفکرات فمینیستی خود نه تنها در جهت حل مشکلات زنان کاری از پیش نبرده اند بلکه با از بین بردن پایه و اساس خانواده و نگاه مساوات گونه به مرد و زن و در نظر نگرفتن روح لطیف زنان آنان را بیشتر از پیش به ورطه نابودی کشانده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۰۳
سمیرا خطیب زاده