راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

df

شنیدن خبر سفر «لوران فابیوس» به ایران مردم را شوکه کرد. هنوز مردم ما خاطرات تلخی که در کنار جنگ برایمان اتفاق افتاد را فراموش نکرده‌اند، دست‌های خیانتکار امثال «لوران فابیوس»  فرانسوی را که برای اولین بار ایدز را از طریق خون‌های آلوده به ایران وارد کرد. جنایتی که هیچگاه به خاطرش حتی یک دادگاه و محکمه فرمایشی هم برگزار نشد تا حداقل تسلی دل 1000 بیماری باشد که از طریق این خون‌های آلوده، به ایدز مبتلا شده‌اند!!

پرونده خوش خدمتی فابیوس به اربابانش به اینجا ختم نمی‌شود. فابیوس کسی بود که در زمان تحریم‌های بسیاری از ابرقدرت‌های جهانی علیه کشور مظلوم ایران نقش مهره اصلی و اهرم فشار را به خوبی ایفا می‌کرد. خبرها حاکی از این بود که گروه دیپلمات فرانسه به رهبری «لوران فابیوس» در جریان مذاکرات هسته ای گروه ۵+۱ بیشترین سختگیری را درباره تحدید و مجازات ایران بکار برده و یا به عبارت دیگر نقش « پلیس بد» را در مذاکرات بر عهده داشتند.

اما آنچه موجبات تعجب و تاسف مردم را به دنبال داشت، شنیدن سفر قریب الوقوع «لوران فابیوس» به ایران است. شاید حافظه تاریخی مسئولان کشور ما را گرد فراموشی گرفته باشد اما حافظه ملت ایران حتی کوچکترین خیانت‌ها و ناجوانمردی‌ها را هرگز فراموش نخواهد کرد. پهن کردن فرش قرمز از سوی دولتمردان کشورمان برای چنین فردی چه توجیه و تفسیری دارد در حالیکه هرگونه منطق و درایت حکم می‌کند که امروز خیانت‌کنندگان به ملت ایران در زمان تحریم در ته صف ورود به ایران قرار گیرند؟!


ماجرای خون‌های آلوده چه بوده است؟

اما ماجرای خون های آلوده چه بوده است و چه جزئیاتی دارد. در سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ زمانی که ایران عراق در اوج جنگ بودند، خون‌های آلوده به ویروس ایدز توسط شرک فرانسوی مریو به ایران وارد شدند. همچنین هم زمان این خون‌های آلوده به عراق، آرژانتین و آلمان غربی نیز صادر شدند، همچنین محصولات آلوده در خود کشور فرانسه نیز استفاده شده است. پس از افشای این رسوایی بزرگ در فرانسه در سال ۱۹۹۱، لوران فابیوس، نخست وزیر اسبق دولت فرانسوا میتران در سال های ۱۹۸۴تا ۱۹۸۶، به همراه دو وزیر کاببنه به اتهام قتل غیرعمد در دیوان دادگستری جمهوری فرانسه در سال ۱۹۹۹محاکمه شدند؛ این مرجع قضایی آقای فابیوس را تبرئه کرد. درباره شکایت ایران از فرانسه یا درخواست غرامت از مسئولان شرکت مریو، اطلاعات دقیقی وجود ندارد.


پیشینه دشمنی فرانسه با ایران

فرانسه کشوری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخصوص سال‌های جنگ عمق کینه، دشمنی و عداوت خود را در مواجهه با کشورمان به عناوین مختلف نشان داده است. از فرستادن دانشمندان هسته‌ای فرانسه به رژیم بعثی عراق برای ساخت بمب اتمی گرفته تا فروش هواپیماهای جنگنده فوق پیشرفته به این کشور و مسلح نمودن آن برای جنگ با ایران.

در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز فرانسه همواره منافع و خواست رژیم کودک‌کش صهیونیست را  دنبال ‌کرده‌است از این رو سوال مهم این است که کشوری که بیشترین دشمنی را با ایران در طول 4 دهه پیروزی انقلاب اسلامی داشته است آیا لایق افزایش همکاری و سهیم شدن در سود اقتصادی با ایران است؟! آیا مسئولان وزارت امور خارجه نباید تدبیری بیندیشند که در جریان گشایش درهای اقتصادی کشور بر روی سرمایه‌گذاران مشتاق اروپایی! عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حفظ شود؟ آیا وقت آن نرسیده است که با پیش کشیدن پرونده خون‌های آلوده به ویروس ایدز و محاکمه مسئول اصلی این پرونده از منافع و حیثیت حقوقی کشورمان دفاع مقتدرانه کنیم؟!

و هزاران پرسش دیگر که مسئولین کشور باید به آن پاسخ دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۶
سمیرا خطیب زاده

ایدز

سمیرا خطیب زاده

فابیوس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">