راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده: سمیرا خطیب زاده

ییییی

اجتماع پرشور و عظیم اربعین حسینی به پایان رسید و هنوز هم با گذشت چند روز از پایان اربعین همه زائران این مراسم باشکوه به طور کامل به موطن خویش باز نگشته اند. اربعین حسینی (ع) به عنوان بزرگترین و باشکوه ترین تجمع دینی در جهان که شمار زائران آن پنج برابر شمار حجاج بیت الله الحرام  و مهمتر و عظیم تر از بسیاری مراسمات ادیان و فرق مذهبی دیگر جهان همچون جشنواره بزرگ «کوم میلا» در هندوستان است چشم بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های جهانی را به خود خیره کرده است. هر چند که امپراطوری های عظیم رسانه ای دنیای استکبار همیشه چشم خود را به صورت عامدانه بر این تجمع عظیم جهانی بسته اند و از انعکاس دقیق و درست آن چشم پوشیده اند.

آمار و ارقام مطرح شده در این اجتماع عظیم چنان است که هر خواننده و شنونده ای را مبهوت می کند.

شهر مقدس کربلا در روز اربعین بیش از 27 میلیون زائر از سراسر دنیای اسلام دارد، درحالی که کل جمعیت عراق 35 میلیون نفر است. یعنی مردم دنیا در یک روز شاهد رژه و مانور باشکوه 27 میلیونی از مسلمانان جهان و عشاق حسینی (ع) است.

شاید گفتن این نکته خالی از لطف نباشد که بدانید تعداد زائران اربعین حسینی(ع) در یک روز به اندازه کل جمعیت کشورهای عربستان سعودی ، ازبکستان و یا مالزی است!

بیش از جمعیت کشورهای استرالیا، غنا، کره شمالی، رومانی، شیلی، هلند و...، حدود 2 برابر جمعیت کشور های  هلند،قراقزستان، مالی، اکوادور و... ، حدود 3 برابر جمعیت یونان است که حتی از توانایی تامین معیشت آنها را ندارند! حدود 3 برابر جمعیت پرتغال، جمهوری چک، بلژیک،مجارستان،صربستان، سوئد، اتریش، حدود 4  برابر جمعیت رژیم نامشروع اسرائیل! ،حدود 4 برابر جمعیت سوئیس، بلغارستان،تاجیکستان و...، حدود 5 برابر جمعیت لیبی،اردن پاراگوئه و...، حدود 6 برابر جمعیت دانمارک،فنلاند،اسلواکی،نروژ، سنگاپور و... ، حدودا 7 برابر جمعیت امارات متحده عربی، کرواسی،لبنان و...، و بیش از 20 برابر جمعیت قطر!

حال چگونه می توان از این ظرفیت عظیم استفاده کرد؟ از ظرفیت عظیمی که جمعیت آن بیش از مجموع جمعیت کشورهای وهابی و صهیونیستی است؟! بدون شک شناخت درست این ظرفیت و بهره گیری آن می تواند ما را در مقدمه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) یاری رساند.

اربعین امام حسین (ع) از منظر دیگری نیز قابل توجه است در حالی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای ذکر شده حتی در تامین نیازهای اولیه شهروندان خود درمانده اند و برخی از آن ها با بحران های مختلف اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

در اربعین بیش از 27 میلیون زائر توسط مردم عراق با مذاهب و اعتقادات مختلف به بهترین شکل پذیرایی و اسکان داده می شوند.

از تدارک انواع غذا، نوشیدنی ، میوه گرفته تا ماساژ، شستن لباس، جای خواب زائران که از طرف مردم عراق با جان و دل انجام می شود. براستی کدام دولت می تواند اینگونه از این جمعیت بسیار پذیرایی و مهمان داری کند؟ تا آنجا که روزنامه «هافینگتون پست» نیز در مقاله ای از اربعین با عنوان «بزرگترین اجتماع دینی جهان» یاد می کند. نویسنده این مقاله تاکید می کند که از این مراسم حتما باید در دایره المعارف ثبت رکوردها نام برده شود و ویژگی هایی از این مراسم را نیز جهت ثبت رکورد نام می برد که از آن جمله می توان به:

بزرگترین تجمع انسانی

طولانی ترین سفره غذا در جهان

بزرگترین شمار داوطلبان برای حضور در یک واقعه نام برد

نویسنده همچنین با انتقاد تند از رسانه های غربی این سوال را مطرح می کند که چگونه یک تظاهرات کوچک در لندن یا راه پیمایی چند صد نفری در هنگ کنگ یا تجمع محدود در روسیه پوشش داده می شود، اما بزرگترین تجمع مسالمت آمیز بشری در جهان به درستی در سطح بین المللی پوشش داده نمی شود.
نویسنده مقاله سوال می کند: آیا سیل خروشان زنان، مردان وکودکان را نمی بینید؟
در ادامه این مقاله آمده است: « اگر می خواهید اسلام واقعی را بشناسید، باید به زیارت اربعین امام حسین (ع) بروید که مراسم و آیینی بی نظیر از ارزش هایی است که حضرت محمد(ص) برای مسلمانان به ارمغان آورده است.»

پایان سخن آن که راهپیمای اربعین فقط گوشه بسیار کوچکی از شرایط بعد از ظهور و صلح، انسانیت، نوع دوستی و برادری وعده داده شده در حکومت امام زمان(عج) است. برای ظهورش تلاش کنیم تا دنیای سراسر ظلم وجور ، معنای اصلی "زندگی و انسانیت " را بچشد


پی نوشت این مطلب در شنبه 14 آذز 1394 در شبکه اطلاع رسانی دانا و بسیاری از سایت های دیگر کار شده است....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">