راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده

دست نوشته های سیاسی و فرهنگی سمیرا خطیب زاده

راه طی شده
"و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است، اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است"
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نویسنده:سمیرا خطیب زاده

بغضی عجیب گلوی تمام مادران جهان را فشرده است، وقتی مظلومانه جان دادن تو را دیده‌اند.

نمی دانم چه راز سر به مهری است در این قصه، که کودکان سرزمین من از چند روز پیش خواب از چشمششان پریده است. نکند که خواب ابدی و مظلومانه تو را در کنار دریا دیده‌اند؟!

پیکر بی جان تو در کنار ساحل، فریاد عرشیان را هم بلند کرده است. فرشتگان را ببین که چگونه بال‌هایشان را برای پیشواز نو پهن کرده‌اند؟!

شاید هم  کینه توزی و ظلم بشر است که آنان را اینگونه بی تاب کرده است؟!

شاید باورش برای آنان سخت است که انسانی که قرار بود خلیفه الله در زمین شود امروز با ظلم به انسان‌هایی بی‌بگنا یا سکوت در برابر ظالمان تا این حد تنزل پیدا کرده است؟!

راستی «آیلان» بگو چه خواب می‌بینی که اینگونه آرام جان سپرده ای؟!

شاید خواب اسباب بازی‌هایت را....

یا آن خانه شنی که با برادرت ساعتی قبل سوار شدن بر قایق در کنار ساحل ساختید؟!

شاید خواب آغوش گرم مادر را که هر شب با لالایی اش به خواب می رفتی؟

اما « آیلان» ببین دریا چه زیبا تو را در آغوش گرفته است.

آیا دنیا بعد مرگ تو می تواند سکوت کند!

هیچ می‌دانستی تصویر بی‌جان نو تمام آوارگی مسلمانان مظلوم سوریه را خلاصه می‌کند؛ سفرهایی از ترس مرگ به دست  ظالمان داعشی را. آنان که انسانیت را دیر زمانی است فراموش کرده اند؟!

جسم بی‌جان تو خشم هر وجدان بیداری را بر می‌انگیزد، خشم از مدعیان حقوق بشر جهانی که به نظاره نشسته و سکوت پیشه کرده اند!!

از سازمان‌های ناتوان تا مجامع بین‌المللی که تکفیری‌های داعش بیایند و جنایاتشان را علیه مردم مظلوم سوریه دوباره توجیه کنند!!

از سردمداران ظلم جهانی که هر گونه  فریاد اعتراضی را با وتوی سیاه خویش در نطفه خفه کنند!!

اما بدان و مطمئن باش مرگ دلخراش تو  ما را ناامید نخواهد کرد برای مبارزه با ظلمی جهانی، چنانکه بشار اسد پس از مشاهده تصاویر پیکر  بی‌جان تو در سواحل مدیترانه اعلام کرد:« این تصاویر عزم ما را برای ادامه نبرد با تروریسم افزایش می‌دهد.»

اما بدان اگر آن چهره معصوم تو، با آن بلوز قرمز و کفش‌های کودکانه  که بر دو پای کوچکت بود و موج‌ دریا آن را نوازش می‌داد نتواند مدعیان ظلم و تزویر جهانی را از خواب بیدار کند، آن ها دیگر هرگز از خواب بیدار نخواهند شد!

همان طور که روزنامه ایندپبندنت خود زبان به اعتراف گشوده است و در زیر عکس بی‌جان تو نوشته است: اگر عکس این کودک غرق شده موضع اروپا را در برابر مهاجران تغییر ندهد، چه چیزی تغییر خواهد داد؟

پی نوشت: این مطلب در روز 18 شهریور ماه 1394 در پایگاه اطلاع رسانی راه دانا بکار شده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۸
سمیرا خطیب زاده

ایلان

سمیرا خطیب زاده

کیهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">